Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

سود ۹۲ درصدی سالانه بازار سکه برای خریداران

به گزارش طلافروشان بازار سکه طلا از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۹۷ برای خریداران خود سود ۹۲ درصدی را به همراه داشته است و اگر سپرده بانکی را با سود ۱۵ درصد را مبنا قرار دهیم، بازار سکه ۶ برابر سود آورتر بوده است.

بر مبنای آمار، هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی فروردین‌ماه سال گذشته به مبلغ یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان معامله شده است و این مبلغ برای روز گذشته به حدود ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان یعنی حدود ۲ برابر رسیده است. برمبنای مطالب فوق کسانی که از سال گذشته سکه خریداری کرده‌اند و تا امروز سکه خود را نگهداری داشته اند صاحب ۹۲ درصد سود سالانه شده اند.

این مسئله در حالی رخ داده است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای آرام کردن بازار سکه و همچنین جمع کردن نقدینگی سرگردان مردم،  طرح پیش فروش سکه با قیمت های جذاب دولتی با موعد های تحویل یک ماهه تا دوساله را اجرا کرده است. اگر قیمت‌های اعلام شده برای پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی را بررسی کنیم و قیمت پارسال بازار سکه را نیز در نظر بگیریم کاملاً مشخص است که بانک مرکزی برای پیش فروش سکه در موعد های یکساله، یک و نیم ساله و دوساله با ضرر مواجه شده است. به این ترتیب و با احتساب قیمت های دیروز کسانی که سکه پیش خرید کرده اند حداقل حدود ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر چیزی در حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی سود برده اند. حتی اگر بازار سکه از رونق کنونی نیز بیفتد، باز هم کسانی که سکه پیش خرید کرده اند سود  مورد انتظار خود را به دست آوردند زیرا تحلیلگران بازار سکه و طلا می‌گویند که به طور میانگین قیمت سکه در هر سال چیزی حدود ۱۰ درصد رشد دارد.

بازار سکه، پربازده ترین بازار ایران در ۴۰ سال گذشته

همانطور که بیان شد هر قطعه سکه در سال گذشته به مبلغ یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان معامله شده بود و حالا در ایران بعد از یکسال این قیمت به میزان ۲ میلیون ۲۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. اگر میانگین سود بانکی را ۱۵ درصد در نظر بگیریم با یک حساب سرانگشتی بسیار ساده متوجه می شود که اگر کسی مبلغی نزدیک به خرید ۱۰ عدد سکه را در بانک سرمایه گذاری کرده بود، برای یک ماه مبلغ نزدیک ۱۷۴ هزار تومان و در سال نیز حدود دو میلیون و ۸۸ هزار تومان سود برده بود و این در حالی است که اگر این مبلغ را در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری کرده بود، سود حاصله چیزی نزدیک به ده میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شد که در مقایسه این دو  مبلغ باهم به سود ۵ برابری بازار سکه نسبت به سپرده گذاری در بانک می‌رسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.