Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

شاخص بورس ۴٣٨ پله کاهش یافت


شاخص بورس به دلیل جذابیت بازارهای رقیب مانند بازار ارز و سکه با ۴۳۸ واحد کاهش به رقم ۹۶ هزار و ۳۴۱ واحد رسید.

‎به گزارش طلافروشان رشد معاملات بازارهای رقیب بورس مانند بازار ارز و سکه از جمله عوامل واحد کاهش معاملات بورس و افت نماگر بازار سرمایه در روزهای معاملاتی این روزها است.

همچنین بالا رفتن نرخ سود تسهیلات بانکی و اوراق بهادار نیز علت دیگری است که سبب شده فعالان بازارهای مالی از حجم فعالیت خود در بورس کاسته و به سراغ سایر بازارها بروند.

در معاملات امروز، ۷۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال در ۶۱ هزار و ۹۶۷ نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص بورس نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۱۳۹ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان دیده گرفته می شود، ۱۹۷ واحد کاهش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۱۴۶ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۶۹۱ واحد افت کرد.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط خوبتری دارند، ۳۳۰ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۸۳۴ واحد کاهش یافت.

از ابتدای باز شدن معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۷ فعالان بازار سهام شاهد حجم و ارزش کم معاملات بودند که یکی از دلایل آن را می توان تعطیلات نوروزی دانست ولی در همین روزها با باز شدن ادارات دولتی و فعال شدن شرکت ها با رکود بازار سهام روبرو شده ایم.


http://talaforoshan.com/



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.