Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

Talaforoshan

مقاله های تخصصی طلا و جواهر

بازار نفت و سهام را به دقت دنبال کنید

بازار نفت و سهام بر مبنای نظرات تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی، در روزهای آینده می توانند تاثیر بسزایی بر ارزش طلا در بازارهای جهانی داشته باشد.

به گزارش طلا فروشان به نقل از کیتکو نیوز، کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که نوسانات شاخص سهام تاثیر بسزائی برق قیمت و تقاضای طلا در جهان می توانند داشته باشد. البته ناگفته نماند که یک ارتباط معکوس بین شاخص سهام و ارزش جهانی طلا وجود دارد.

بر مبنای مستندات گزارش این تحلیل گران، رخدادها و تنش های سیاسی  اخیر، بازارهای پولی و مالی جهان را در حالت شکننده ای قرار داده اند. آنها همچنین بیان کرده اند که کاهش شاخص سهام و همچنین نرخ دلار می توانند عامل مهمی برای روند صعودی قیمت فلز زرد در بازه کوتاه مدت باشد. از مصادیق این ادعا می‌توان به پیش‌بینی بودجه کنگره آمریکا مبنی بر کسری بودجه یک تریلیون دلاری این کشور تا سال ۲۰۲۰ اشاره کرد که این مسئله کاهش ارزش دلار و به تبع آن افزایش قیمت جهانی طلا را به دنبال دارد.

از طرف دیگر کارشناسان موسسه سرمایه گذاری گلدمن ساش عقیده دارند که بر اساس آمارهای منتشر شده، قیمت جهانی نفت به بالاترین میزان خود در چهار سال گذشته رسیده است که این مطلب منجر به افزایش ریسک تورمی ناشی از افزایش قیمت جهانی انرژی می شود و  یک عامل تاثیر گذار مثبت برای رشد قیمت جهانی طلا می باشد.

یکی دیگر از گزاره‌های  تحلیل این موسسه به این مطلب اشاره می کند که قیمت یک اونس طلا نسبت به یک  بشکه نفت که به آن نرخ  طلا به نفت گفته می شود نیز به پایین ترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده است.

بر اساس تحلیل های فوق کارشناسان عقیده دارند که قیمت طلا تا پایان سال میلادی به بیش از ۱۴۵۰ دلارهر اونس  می رسد، لذا به سرمایه گذاران توصیه می شود که برای کاهش ریسک سرمایه گذاری های خود با دقت بازار نفت و سهام را رصد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.